Plymovent introducerar MDB-COMPACT: det nya sortimentet kompakta filterenheter

03 april 2015 Med MDB-COMPACT har Plymovent tillämpat den bevisade och oöverträffade MultiDust Bank-tekniken i ett sortiment kompakta, färdigmonterade modeller.

Sortimentet är framtaget för tillämpningar som kräver små riktade filterenheter, såsom:

• Svets- och skärrobotar
  • Skärbord
  • Svetsstationer och svetsbås med upp till 6 utsugningsarmar i kontinuerlig drift

Förutom sin bevisade teknologi är MDB-COMPACT också försedd med SilentFlowTM. Detta är en kanalfri ljuddämpare. Med SilentFlowTM kan luftcirkulation åstadkommas utan att behöva förse utsläppssidan med luftkanaler. Det nykonstruerade ljuddämpande höljet har den unika egenskapen att det reducerar både mekaniskt buller och luftsusning. Detta gör enheten kompaktare, enklare att installera och mer kostnadseffektiv.

Robot svetsning och skärbord

Plymovent vill stärka sin position i marknaden där integratorn spelar en viktig roll vid att välja rätt filterenhet. Integratorer kräver en pålitlig partner med bevisad filtreringsteknik som är lätt att installera och tar liten plats. MDB-Compact är framtagen med tanke på dessa behov för att öppna nya affärsmöjligheter genom dessa kanaler.

Vår MDB-COMPACT finns tillgänglig i versioner med 2, 4 och 6 patroner.