MobilePro nu med HEPA-filter

Det självrensande utsugningssystemet för svetsrök MobilePro nu med HEPA-filter

30 oktober 2020 MobilePro är våra storsäljare. Detta självrensande, mobila utsugningssystem för svetsrök är konstruerat för att skydda professionella svetsare mot svetsrök i begränsade utrymmen genom att fång upp svetsröken vid källan.

MobilePro kan också användas som en flexibel lösning i utrymmen som är svåra att nå med fasta utsugningssystem för svetsrök, exempelvis mitt i verkstaden eller i en avlägsen del av anläggningen.

Från och med nu är det möjligt att utöka MobilePro med ett HEPA-filterkassett (High Efficiency Particulate Air Filter). Denna filterkassett består av 2 HEPA 14-filter av filterklass H14 (penetration av upp till 0,005 % av partiklar med en storlek på 0,1 mikrometer per liter luft).

Filterpatronerna BiCo till MobilePro är tillverkade av polyester enligt den allra senaste tvåkomponentstekniken. Denna teknik bygger på fibrer med olika smältpunkt mellan kärnan och ytskiktet vilket ger filtren en jämn kvalitet och hållbarhet och detta betyder att patronerna har en längre livslängd. Dessa Plymovent-patroner är helt tillverkade av polyester och är tvättbara.

MobilePro är utrustad med en Ram-AirTM pulsförstärkare som ger bättre rengöring under längre livslängd för patronen och lägre tryckförlust.

Denna stabila mobila enhet är lätt att flytta och och är lämplig för många svetsmetoder såsom MIG, MAG, TIG, GMAW, FCAW och elektrodsvetsning. Plymovents 3 och 4 meter långa utsugsarmar, KUA och Economy Arm, kan fästas vid MobilePro för att nå önskad längd.

*Privacy Statement